Столичні журналісти цікавляться станом Тернопільських доріг

IMG_0271На Тернопільщину завітала знімальна група всеукраїнського телеканалу «ІСТV». Журналістів цікавили питання щодо ремонту доріг, використання коштів на це, проведення тендерів, а також чи може громадськість Тернопільщини контролювати цей процес.
Спілкувався з київськими журналістами начальник Служби автомобільних доріг області Богдан Юлик.

 

– Які суми виділені на ремонт доріг на цей рік? Що уже зроблено?
– Цього року планується отримати 230 мільйонів гривень. З них 95 мільйонів піде на погашення заборгованості за виконані роботи минулих років. На жаль, на сьогодні Служба автодоріг отримала лише 10% від запланованого.
З початку року тернопільські дорожники відремонтували ямковим ремонтом 22 тисячі 700 метрів квадратних дорожнього покриття, в тому числі струменево-ін’єкційним методом 9 тисяч 700 метрів квадратних. Відремонтовано два мости у м. Підволочиську та смт Козовій. Повна заміна дорожнього одягу проведена вже на 5 кілометрах доріг, а саме в селі Горинка Кременецького району, на об’їзній села Мишковичі Тернопільського району та села Кровінка Теребовлянського району.
– У якому стані зараз дороги Тернопільщини? І яка їх протяжність?
– Мережа доріг – 5 тисяч кілометрів. Дороги надзвичайно зношені – 88% автошляхів перебувають у катастрофічному стані. Та все ж не зважаючи на обмежені ресурси, тернопільські дорожники намагаються створювати нормальний безпечний проїзд транспорту. Зазначу одну цифру. На поточний дрібний, тобто ямковий ремонт та на експлуатаційне утримання, за результатами проведених розрахунків, області потрібно 1 мільярд 800 мільйонів гривень.
– Як Ви контролюєте витрати коштів?
– У державі складна економічна ситуація, грошей не вистачає. І тернопільські господарники це розуміють. На усе, що зараз робиться, витрачаються обігові кошти підрядних організацій. Тобто всі матеріали беруться у борг. Тому хочу зняти капелюха перед нашими підрядними організаціями і дорожниками за те, що вони, тримаючись тільки на ентузіазмі, виконують такі роботи.
– Наскільки прозоро проводяться тендери? І хто їх вигравав останніми роками?
– Ми проводимо відкриті торги. Будь-яка структура, будь-яка компанія може в них взяти участь. Вибирається завжди найкраща пропозиція з найкращими цінами і найкращою технікою. На порталі Міністерства економіки вся інформація оприлюднена і будь-хто має до неї доступ. Говорити про непрозорість я не бачу причин.
На тернопільських дорогах працюють різні підрядники. Приміром, минулого року тендер вигравали і тернопільські фірми «ТехноБудЦентр», ДП «Тернопільльський облавтодор», а також «Луцькавтодор», «Автомагістраль Південь». Це великі компанії, які входять в десятку найпотужніших дорожніх підприємств України.
– Чи здійснюється контроль громадськості за ходом ремонтних робіт?
– При виконанні робіт постійно присутні представники тернопільського Автомайдану. Вони здійснюють фото-, відеозйомку ходу ремонту доріг. Також у наших планах впровадити ноу-хау – з наступного місяця на дорожній техніці буде встановлено веб-камери які здійснюватимуть пряму трансляцію на сайті Служби автодоріг (www.te.ukravtodor.gov.ua). Відтак кожен бажаючий зможе в режимі он-лайн спостерігати безпосереднє виконання робіт.
Ми зацікавлені в тому, щоб діяльність Служби автодоріг була прозорою. Нам немає чого приховувати від громадськості.

Вам також може сподобатися