До котрої години їздять тернопільські маршрутки?

10555_81113Тернополяни скаржаться на «вічний і наболілий» з’їзд міського транспорту з маршруту після 20-ї, 21-ї, 22-ї. В управлінні транспорту запевняють, що пильно стежать за маршрутками, і знали б про такі випадки. Як пояснюють тут – водії закінчують робочий день згідно з графіком.

– У нас нібито маршрутки ходять до 23-ї години, – каже тернополянка Ірина Козбур. – Але дочекатись ввечері маршрутки в деякі напрямки нереально. Наприклад, тієї ж п’ятнадцятки чи трійки. Після 20-ї – натрапити на таку – буде величезним щастям

Тож тернополянка обурюється, для чого брехати, що у Тернополі транспорт ходить до 23-ї години, якщо це не так? Мовляв, хай на сайті міськради чи ще якомусь розмістять реальний графік – скільки маршруток ходить та в який час.

– Якщо ввечері на певному маршруті є тільки дві чи три машини, то хай так і скажуть: „З такої-то години курсує стільки автобусів. З такої-то зупинки така-то маршрутка з’їжджає!”? -каже жінка. –  А то не розберешся, чи то водій сам вирішив закінчити свій робочий день завчасно, чи він у нього насправді закінчився. А запитаєш – то часто-густо у відповідь – хамство.

Незадоволена графіком маршруток і тернополянка Інна Квач. Мовляв, навіть дочекавшись свого автобуса, доводиться їх ще два-три пропустити, бо водій попереджає, що через три зупинки з’їжджає з маршруту.

– Живу на Дружбі, працюю до 22-ї на Бамі, – каже жінка. – Часто, тільки заглянувши в салон маршрутки, чую «Не сідайте, я з’їжджаю. Чекайте наступного». І хоч на годиннику 22.10 чи 22.30. А ще якщо дощ на вулиці, то аж злість бере. Водій же каже: „ У мене також якийсь графік роботи є”. То до котрої години їздимо? Де той обіцяний комфорт?

Пані Інна іронізує, що, якби влада міста сама користувалась маршрутками, а не «ленд- крузерами» чи подібними автівками, то може б краще розуміла настрої і ставлення пересічних жителів до міського транспорту, їхніх вічних проблем із підвищенням проїзду, та й до керівництва міста загалом.

Після 20-ї – нема потреби у 100% автобусів

Натомість, як запевняють в управлінні транспорту, зв’язку та комунікацій міськради, вони пильно стежать за графіком маршруток через джіпіес-навігатори, пише 20хвилин. Тож, коли водій говорить про закінчення робочого дня о 20-й чи 22-й, то найвірогідніше, що говорить правду.

– Кількість маршрутних автобусів на тому чи іншому маршруті залежить від пасажиропотоку, – каже начальник згадуваного вище управління міськради Ігор Мединський. – Найбільше транспорту, звісно, випускають на дорогу в години пік. Після 20-ї, якт розповідають мешканці, автобусів і справді менше. Бо їздити їм усім нема потреби – пасажирів менше, ніж 50%, як-от на згадуваних вже маршрутах №3 та №15. Тож людині доводиться чекати не вісім хвилин, а, скажімо – 20.

Якби перевізники випускали всі свої машини в час, коли й справді пасажирів меншає, додає чиновник, то це б тягнуло за собою зайві фінансові витрати. А разом з тим необхідність підвищення вартості проїзду.

– Аби не виникало запитань, варто стежити за графіками руху транспорту, – додає пан Мединський. – Вони вивішені майже на кожній зупинці. Не може водій працювати довше, аніж визначено графіком. Погоджуюсь, буває, що водії не зовсім коректно роз’яснюють це пасажирам.

Після скарг на «хамство» водіїв з будь-яких причин, за словами пана Мединського, з ними проводять бесіду чи на певний час усувають від роботи. Утім, на запитання „Скільки ж саме водіїв покарано через скарги пасажирів?”, начальник управління відповів, що за таких умов, як маємо, скоро не буде кого карати.

– Йдеться і про мобілізацію, і про те, що не кожен водій може працювати на маршрутному автобусі, – додає Ігор Мединський. – З десяти тих, хто приходить, працювати залишається троє. Заважаєте водієві – висадить з автобуса Також, за словами чиновника, не було розірвано договору з жодним із перевізників. Оскільки, у більшості випадків міськрада програла б у суді, обґрунтовуючи своє рішення тими чи іншими скаргами жителів, без достатніх доказів. Окрім того, не можна цього робити, не маючи резерву.

– Хвилює те, що серед водіїв почастішали випадки інсультів, – додає пан Мединський. – Всі прекрасно пам’ятають випадки із маршруткою №12, яку зупинила третя лавочка на Набережній. У водія стався інсульт. Було й таке , що водій, пройшовши ранковий огляд медиків, дійшов до автобуса, відкрив двері і впав – також інсульт. Тож, хотілося б нагадати людям, що розмовляти з водієм під час руху автобуса заборонено. Розмовами ви ж самі себе можете наразити на небезпеку.

За словами Ігора Мединського, людину, яка провокує, заважаючи зайвими балачками, водій має повне право висадити із автобуса.

Довідка:

Скаржитись на «хамство», неадекватну поведінку, з’їзд з маршруту можна безпосередньо на телефон управління транспорту, комунікацій та зв’язку – 52-15-14 або на довідку міськради 15-80. У вихідні – скарги приймають тільки на довідці міськради
Джерело: 20 хвилин

Вам також може сподобатися