Тернопільщина має туристичний паспорт

7Туристичний паспорт Тернопільської області презентували 29 серпня у залі засідань україно-нідерланського факультету економіки та менеджменту ТНЕУ. Його розробники – управління з питань туризму та курортів Тернопільської облдержадміністрації.

Долучилися до роботи науковці, незалежні експерти, представники  туристичних та громадських організацій краю. Загалом, аналітично-дослідницька робота тривала більше, ніж півроку. На основі проведеного широкого маркетингового дослідження стану та перспектив розвитку туризму області створили туристичний паспорт.

«Туризм повинен стати одним з найголовніших секторів в економці регіону і ефективним інструментом економічного зростання Тернопільщини, – наголосила під час презентації начальник управління з питань туризму та курортів Тернопільської облдержадміністрації Леся Серетна. – Тому виготовлення  туристичного паспорта дало  змогу систематизувати дані про стратегічні напрямки розвитку туристичної індустрії на Тернопільщині з метою формування конкурентоспроможного регіонального продукту».

Леся Йосипівна поінформувала, що у рамках дослідження проведено  SWOT –аналіз розвитку туристичної сфери на Тернопільщині. Згідно з ним, перевагами галузі в регіоні є наявність об`єктів глобального значення для розвитку спелеотуризму, значні запаси рекреаційних ресурсів для розвитку санаторно-курортної галузі, унікальний природно-рекреаційний потенціал (лікувальні можливості – чисте повітря, мінеральні води, пам ятки природи., гори, річка Дністер), історико-культурна, архітертурна спадщина та самобутня культура (звичаї, традиції, обряди, визначні діячі), мистецько-фестивальні атракції (розвинений фестивальний рух, конкурси, проведення  свят), найбільша кількість заповідних територій, які охороняються. Однак є і слабкі сторони. Це відсутність системного рекламного та інформаційного забезпечення, любіювання потреб області на державному рівні, низький рівень кваліфікації працівників туристичної індустрії  та сервісу, низька активність громад у розвитку туризму, відсутність достовірних статичних даних щодо відвідання туристичних об єктів області, відсутня мережа туристично-інформаційних центрів і пунктів.

«Спільними зусиллями туристична галузь повинна стати з одного боку серйозним стимулом для наповнення бюджету, створення робочих місць, розвитку інфраструктури сервісних послуг, а з іншого – потужним інстьрументом збереження і відродженнямалих історичних міст, пам яток культурної спадщини і природо-заповідного фонду, – наголосила Леся Йосипівна.

На думку Олени Дейнеки, доцента кафедри маркетингу Тернопільського інституту соціальних та інформаційних технологій, яка здійснювала науковий та методичний супровід дослідження, створення туристичного паспорту області має низку переваг. Для керівництва краю це можливість визначити пріоритетні, потенційні та недооцінені види туризму, створити стратегію їх відокремленого розвитку на основі програмно-проектного підходу, для підприємців це  орієнтир для розвитку бізнесу  в окремих районах області,  а також створення відповідних продуктів та реалізації спеціалізованих проектів в конкретних видах туризму. Корисним буде паспорт і потенційним інвесторам, зокрема будівництва для об’єктів та інфраструктури.

Олена Дайнека презентувала присутнім результати маркетингового дослідження стану та перспектив туризму в Тернопільській області.
«Завдяки дослідженню вдалося здійснити облік наявних ресурсів за напрямами, виявлено переваги розвитку туризму в окремих районах Тернопільщини, сплановано формат паспорту туристичних ресурсів області, – констатувала  Олена Дайнека. – Туризм в окремих районах Тернопільської області носить носить неоднорідний, «строкатий» характер. Він розвивається виключно в межах наявних туристичних ресурсів, відсутня об’єднуюча ідея розвитку та просування бренду туристичної індустрії краю».

За її словами, у рамках дослідження складено рейтинг популярності видів туризму на Тернопільщині. Серед них – культурно-пізнавальний, пригодницький, подієвий (театралізовані шоу, покази мод, музичні конкурси, спортивні події) та екологічний. Однак великі перспективи мають інші види. Зокрема, аграрний (сільський, зелений) туризм може виступити локомотивом для розвитку всіх інших видів в районах Тернопільської області, а пригодницький (розважальний, спортивний, активний, екстремальний) може активізувати туристичний потік в область в цілому.

Також під час заходу презентували туристичну карту Тернопільської області, яка розміщена на порталі управління http://ternotour.com.ua.

Вам також може сподобатися