Хто з тернополян не платитиме податок за розкішні авто?

2015-bmw-x5-top-speed-images 25 тисяч “розкішного” податку не платитимуть власники крутих BMW X5, “мерсів”, лексусів, “поршів” та Range Rover. Зате під новий податок потрапляють усі легковики з бензиновими і дизельними двигунами об’ємом понад 3000 cм куб

– Податок на розкішні автомобілі в Україні вже давно варто було б ввести, – говорить тернополянин Сергій Мосійчук. – Вважаю, що багаті повинні платити більше у державну скарбницю. Але відчуваю, що з того податку на розкішні авто вийде великий “пшик”. По-перше, не так багато автомобілів потрапляють під оподаткування. Є чимало дуже дорогих автомобілів, за які податок платити не доведеться. А по-друге, власники автомобілів з об’ємом двигуна більше 3000 куб. см уже думають над тим, як ухилитися від сплати.
Для власників автомобілів преміум-класу в Україні запровадили додатковий податок. Наприкінці грудня Верховна Рада ухвалила зміни до Податкового кодексу. Серед цих змін передбачено і сплату податку на розкішні автомобілі. Але платитимуть цей податок далеко не всі власники елітних транспортних засобів.

Українські реформатори ступінь розкоші авомобілів вирішили визначати за об’ємом двигуна. У результаті такого підходу виявилося, що за межами оподаткування залишилися такі престижні марки авто, як BMW X5, Mercedes-Benz ML, Porsche Macan, Cayenne, Panamera, Range Rover Sport. У всіх цих автомобілів об’єм двигуна не перевищує 3000 куб. см.
Голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко вважає, що для введення 25 тисяч щорічного податкового збору уряду необхідно було обрати інший критерій «розкішності» автомобіля – ціну або його потужність.
– Об’єм двигуна не є показником «розкоші» автомобіля, – зазначив Олег Назаренко. – Сьогодні автовиробники роблять акцент на його ефективності. Більшість преміальних виробників уже давно роблять ставку не на об’єм циліндрів, а на ефективність двигуна, застосовуючи турбонаддув, або бі-турбо. Навіть у Росії взяли за критерій визначення розкоші потужність у кінських силах. Це більш об’єктивний критерій, ніж просто об’єм циліндрів. Згідно зі статистикою 2013 року, із 8 тисяч проданих в Україні автомобілів преміум-класу, що становить лише 4% від загального числа продажів, під критерії даного законопроекту підпадають лише 9,9%.

Податок на розкішні автомобілі запроваджений у більшості розвинутих країн. Але, наприклад, у Великобританії, податок сплачується залежно від розміру шкідливих викидів. Чим “брудніший” мотор, тим більший податок. Цікаво, що максимальний розмір цього податку у Великобританії може становити 1 090 фунтів, тобто зараз це трохи більше 30 тисяч гривень. Тож виходить, що за податками ми наздоганяємо найрозвинутіші країни світу.
Нагадаємо, що згідно з прийнятими Верховною Радою змінами до Податкового кодексу, податок на розкішні автомобілі платитимуть власники усіх легкових автомобілів віком до п’яти років з об’ємом бензинового чи дизельного двигуна більше 3000 куб. см. Ставка податку фіксована і єдина для всіх – 25 000 гривень. Його потрібно платити раз на рік. Платіжку податківці будуть надсилати за місцем реєстрації власника авто до 1 липня поточного року.
Якщо автомобіль буде проданий, то суму податку розраховуватимуть пропорційно до кількості місяців володіння ним.
Якщо автомобіль з об’ємом двигуна більше 3000 куб. см має, наприклад, сім років, то податок за нього платити не треба. Однак якщо авто новеньке, тоді його власнику доведеться впродовж п’яти років платити по 25 000 гривень податку за розкішні авто.  Загалом вийде 125 000 гривень. Тобто при купівлі такого автомобіля власник повинен розраховувати, що йому доведеться іще заплатити 125 000 гривень оцього розкішного податку.

Джерело: 20 хвилин

Вам також може сподобатися