Мешканці Стадникової – у воді: ціна питання – 8,9 мільйона гривень

potopКоли весь Тернопіль і вся область моляться, щоб випав дощ, адже дуже складно більшості перенести аномальну спеку, то мешканці приватного сектору, що на вулиці Стадникової у Тернополі, та керівництво дитячого садочка №38, напевне, молилося, щоб цього дощу не було. Адже дощ приносить лихо тамтешнім мешканцям – вода затоплює подвір’я, підвали, знищує городину тощо.

«Гірська річка» заливає на своєму шляху все

Як стверджують місцеві мешканців, і це підтверджують тернопільські комунальники, піднесли «свиню» жителям вулиці Стадникової… місцеві залізничники. Останні, щоб не підмивало колію, встановили так звані бетонні жолоби. Але це диво інженерної думки стало причиною підтоплення цілого приватного сектора.

– Навпроти подвір’я будинків №34 і №32 знаходиться міст під залізницею. Він там давно, але проблеми розпочалися після монтажу за колією бетонного жолоба, який був виведений під цей міст. Жолоб тягнеться від вулиці Подільської. У нього стікають води з вулиць Подільської, Микулинецької, Садової, Гребінки і всього району вище колії. Кожен великий дощ завдає місцевим жителям багато шкоди і збитків. «Гірська річка», несучи воду з-під моста, не встигає повертати вулицею, заливає наші подвір’я. Вода несе каміння, сміття, асфальт, мул і все, що є на її шляху. Під час кожної зливи підвали залиті по півметра водою, городи – наче ставки, не один день доводиться чистити подвір’я від намулу і сміття, що принесла стихія. Навпроти моста маса води підняла асфальт і видерла величезну яму. З кожним наступним дощем яма збільшується і на даний момент вона розміром з більшу половину легкової машини. Тепер ця яма загрожує не тільки автомобілям, а й життю на здоров’ю перехожих, особливо дітей. Каміння, бетонні брили та ями являють собою величезні перешкоди для ходьби, а їхати вулицею Стадникової практично не можливо, – з болем розповідає мешканка вул. Стадникової, 34 Галина Шумська.

Житель будинку №24 Анатолій Мельник уже тривалий час судиться із владою та Львівською залізницею. Після кожного наступного дощу він вивозить масу намулу і сміття з гаража, який знаходиться біля стічної решітки.

– Система зливної каналізації є обов’язковим елементом інженерного забезпечення міст. Відведення поверхневих вод слід здійснювати з усього  басейну стоку, передбачаючи зливну каналізацію закритого типу з попереднім очищенням стоку. Враховуючи постійні ситуації із затопленням вул. Стадникової, виконавчими органами Тернопільської міської ради не забезпечено безперебійного і надійного приймання та відведення стічних вод з території вулиці міста. Тому я звернувся до суду, щоб зобов’язати управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради організувати виконання робіт з улаштування додаткових дощеприймальних колодязів, що на вул. Стадникової, а виконавчий комітет забезпечити фінансування цих робіт. Окрім того, оскільки до цієї ситуації призвели дії залізниці, вимагаю, щоб ДТГО «Львівська залізниця» здійснило добудову залізобетонного лотка, що починається з вул. Подільської та прокладений до вул. Стадникової, із забезпеченням належного відведення стічних вод, – повідомив Анатолій Мельник.

Поки справа проходить, страждають від великої води не лише дорослі мешканці приватного сектору, а й… діти. Проходячи крізь подвір’я городян, тонни води йдуть на територію дитячого садочка №38. Після злив дітей неможливо завести або забрати з дитячого садочка.

Ти мені – я тобі

Мешканці тривалий час б’ють на сполох, стукають у двері різних інстанцій. На місці «водяного» лиха неодноразово збиралися різноманітні комісії, але проблема вже кілька років так і не може зрушитися з місця.

– Невже інженери колії не несуть жодної відповідальності за свої проекти, а лише отримують за них гроші? Вони зробили водовідвід з багатьох вулиць на приватний сектор і дитячий садочок. Жолоб потрібно було або не робити взагалі, або вивести до ріки (вул. Білогірська), – переконує Галина Шумська.

Цей дорік жінка направляла керівництву Державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця». Ті своєї вини не визнають і кивають у бік міста.

– Фахівцями залізниці проведено огляд залізобетонного жолоба. Причиною підтоплення територій та будинків у районі вул. Стадникової залізниця вважає засмічення колектора на вул. Подільській, яке не дозволяє воді потрапляти в колектор. Замість цього вода потрапляє в залізобетонні лотки вздовж колії та отвір водоперепускної труби і підтоплює будинки. Колектор не належить Львівській залізниці, проведення робіт з його очищення повинен здійснювати власник колектора, а не залізниця. Тому провини залізниці у підтопленні немає, – зазначив заступник начальника Львівської залізниці Володимир Чернега.

У свою чергу міська рада надсилає стріли у бік залізниці.

– Міське управління ЖКГ надіслало листа до ВП «Тернопільська дистанція колій» щодо продовження залізобетонного лотка у межах охоронної зони залізничної колії вздовж до вулиці Білогірської, – зазначив заступник міського голови м. Тернополя Владислав Стемковський.

У разі невиконання, пригрозив залізничникам пан Стемковський, виконавчий комітет ТМР вимушений буде вжити дієвих заходів щодо… проведення демонтажу власними силами залізобетонного лотка. Однак високопосадовець визнає, що і місто має виконати певний обсяг робі.

– Для належного відведення дощових і талих вод на вул. Стадникової необхідно продовжити існуючу вітку зливову каналізацію із влаштуванням додаткових дощеприймальних колодязів. Проте, у зв’язку з обмеженими можливостями міського бюджету, виконати дані роботи не має можливості, – зауважив Владислав Стемковський.

А тим часом мешканці з острахом бояться осені, яка, за прогнозами, може бути дощовою. І тоді що, їм знову плавати у воді? Більше того, люди, доведені до відчаю, заявляють, якщо їх не почують, то вони змушені будуть згуртовано та власними силами замурувати місток або перекрити рух залізниці.

Віталій Попович

КОМЕНТАР

Андрій Дроздовський, заступник начальника управління ЖКГ, благоустрою та екології ТМР:

– Міській владі відомо про проблему мешканців вулиці Стадникової. І хоча вона спровокована залізницею, міська рада на початку 2015 року включила ремонтні роботи на вул. Стадникової у свій титульний список. За проектною документацією вони вартували 2-3 млн. грн. Але у зв’язку з тим, що курс гривні різко пішов угору, вартість матеріалів зросла в 2-3 рази, проектно-кошторисна вартість робіт зросла до 8,9 млн. грн. Згідно з проектом, передбачено встановлення водоприймального колодязя до входу у водоперепускну трубу (щоб загасити потік води) і на виході з труби – величезний, кілька метрів у діаметрі колодязь, який за розрахунками має прийняти практично всю воду. А далі вода має йти у новозбудований бетонний дощовий колектор аж до колектора на вулиці Живова. Також у вартість робіт входить встановлення дощових решіток та капітальний ремонт проїзної частини і тротуарів. Та оскільки передбачених коштів не вистачило, то цей об’єкт зняли з виконання, а кошти розподілили на інші роботи – ремонт магістральних вулиць, якими їздить громадський транспорт. Однак на наступний рік ми знову ініціюватимемо включення цього об’єкта до титульного списку.

P.S.: Проконсультувавшись з обізнаними з фінансовими потоками людьми у міській раді, ті порадили жителям вул. Стадникової і далі звертатися до міської ради, щоб цю вулицю не оминули і включили в титульний список на 2016 рік та виділили на її ремонт гроші. Водночас у кулуарах управління ЖКГ вже нині говорять, що подібний проект міській раді не підйомний і наступного року. Відповідно влада міста подаватиме його на конкурс, щоб реалізувати за кошти з Фонду регіонального розвитку, тобто за гроші з державного бюджету.

Джерело: Номер один

Вам також може сподобатися