Сімейна бухгалтерія: як тернополяни рахують гроші

family-budget-359640-big-(article-picture2)Щоб сімейний бюджет, як кажуть, ломився від грошей, для цього не обов’язково кожен місяць заробляти по мільйону доларів (хоча і це можна), необхідно всього лише навчитися правильно вести сімейний бюджет і розпоряджатися тими коштами, якими володіє в даний момент ваша сім’я. Коли ми вміємо мудро і правильно розподілити свій сімейний бюджет і коли у нас завжди і на все вистачає грошей, у нашому житті настає спокій і відчуття надійності й достатку. Саме про гроші в домі та як їх правильно тримати в «узді», журналістам «Номер один» розповіла тернополянка Ірина Кавун, яка ставиться до сімейної бухгалтерії з усією відповідальністю та веде її вже не один рік.

Бюджет на автопілоті

– Я веду облік коштів уже, мабуть, четвертий рік. Маю спеціальну програму в режимі онлайн. Тобто можу зайти з домашнього комп’ютера або з телефону та переглянути стан справ. Тому завжди знаю, скільки в мене лежить і де лежить. А вдома, щоб взагалі не губитись, завела спеціальний «файлик», який розділила на певні «рубрики», в які відкладаю кошти, – розповідає Ірина Кавун.

Ірина каже, що це їй допомагає спланувати бюджет наперед, відкладаючи кошти на поточні витрати завчасно. «Бюджет» у блокноті не практикує, адже нові технології дозволяють робити все простіше.

– У реальному часі ти записуєш те, що відбувається, а можеш навіть запланувати. От я знаю, що наступного місяця точно день народження у похресниці та подруги. І я вже можу запланувати суму, яку мені потрібно відкласти з місячної зарплати, щоб ми «вклалися» в бюджет, – каже тернополянка.

Здавалося б, людині неорганізованій та лінивій така системна робота і «нагляд» за сімейними коштами набридне за місяць. Але, за словами Ірини, якщо себе «присадити» до ведення бюджету, то далі це робитимеш на автопілоті.

– Якщо я часом не встигаю вводити дані, то просто збираю всі чеки, записую суму і також вводжу в базу, – пояснює пані Кавун.

Ініціативу Ірини чоловік підтримує, однак сам бухгалтерії не веде, а повністю довіряє весь процес дружині.  Що цікаво, слідкувати за обігом домашніх коштів тернополянка почала ще до того, як вийшла заміж, а стимулом тому стала зарплатня.

– Мене до цього привело те, що почала дуже «стрибати» заробітна плата. Тобто один місяць я мала півтори тисячі, а інший – п’ять тисяч. І ти думаєш: от є гроші. Пішов туди-сюди, щось купив. Опа – немає! А де ж зникли? А що робити? І все: кінці у воду. Ти вже ніколи не знайдеш. А коли починаєш вести бухгалтерію, то розумієш, що от чогось можна було не купувати. І задумуєшся наступного місяця, треба це тобі чи ні, – каже Ірина.

Спілкування тернополянки з журналістом «Номер один» відбувалось у неформальній обстановці за кавою та тортиком. І навіть ці, здавалося б, незначні витрати Ірина Кавун внесла у «базу» сімейних грошей. Каже, що це заплановані витрати з рубрики «відпочинок».

– З тижневої зарплатні на дозвілля відкладаю десь 400 гривень на двох. А решта – нічого не знаю, руки зв’язані. Ну хіба, кров з носа, дуже хочемо кудись піти, то я «витягну» більше, але обов’язково покладу назад, – продовжує співрозмовниця.

Зараз Ірина Кавун у декретній відпустці. Виховує дворічну донечку Злату та очікує чергове поповнення. Тому всі гроші додому приносить чоловік. У місяць до сімейної казни надходить приблизно шість тисяч гривень. Здавалося, сума не мала, враховуючи середню заробітну плату по Україні, однак молода пара орендує житло, а тому значна частина доходів йде в кишеню власникам  квартири. Хоча, як виявилось, найбільше витрат іде не на це.

– Найбільше – це їжа. Майже 50%. Перші місяці у шлюбі ми ще не могли визначитись, а що ж нам потрібно на двох, а згодом і на трьох. От чесно, після весілля в мене мозок пухнув, бо могло вийти п’ять тисяч на їжу. А ти сидиш і думаєш: та ми ж нічого не купували. Потім звикли і навчились. Зараз ми не купуємо продуктів із запасом, бо вони потім залишаються і  вже ні туди і ні сюди. Це теж, до речі, нюанс у бюджеті – чітко вираховувати, скільки тобі потрібно, –  розповідає Ірина.

Як кожна жінка, Ірина Кавун полюбляє балувати себе новими сукенками. І навіть попри чіткий облік грошей, може собі це спокійно дозволити.

– Ми встигаємо відкладати на взуття й одяг. От минулого тижня їхала на весілля і купила сукню за 700 грн., – з посмішкою продовжує пані Ірина.

Головне у цій справі – планування. Вже місяць тернополянка відкладає кошти на подарунки похресникам на День Святого Миколая, і спокійна, що зможе купити потім усе, що потрібно, не завдаючи «травм» бюджету. Єдина проблема, хоч і, безсумнівно, приємна, – це поява дітей. Ірина каже, що перший рік після народження намовляти планувати бюджет взагалі без сенсу.

– Ні, це, звісно, реально, але дуже важко визначити. Ті ж памперси, що виїдають сімейний бюджет постійно. Згодом – каші, – пояснює пані Кавун.

До речі, програм для ведення сімейного бюджету в інтернеті вистачає і кожен може обрати ту, яка до душі. Та якщо все ж наважитесь вести домашній облік, готуйтесь до того, що на початках приходитиме прозріння. Адже деякі звичні до цього витрати стануть абсурдними.

– Можна прозріти часом. Тому я стараюсь дивитися на загальний баланс у кінці року. Ведучи такий облік, я точно знаю, що в рік можу 2 тис. відкласти взагалі без зусиль. І це буде «мертва» точка на так званий «чорний» день, – каже Ірина.

Метод «чотирьох конвертів»

Крім того, після ведення сімейного бюджету є перспектива відмовитись від деяких покупок, які стають не такими потрібними, як здавалося, і значно заощаджують родинний гаманець своєю відсутністю. В Ірини так сталося з дезодорантом для взуття. Каже, що штука класна, але дуже дорога. Тому відмовилась та й великого «горя» з цього приводу не переживає.

– Тим, хто не хоче вести бюджету в електронному варіанті, може спробувати метод «чотирьох конвертів». Коли ти свою заробітну плату розподіляєш на чотири тижні, складаєш її у різні конверти і знаєш, що от цього тижня можна витратити стільки грошей, які є в одному з конвертів. Якщо витратив більше, то маєш розуміти, що наступного тижня треба економити. Я, правда, таким методом не користуюсь,  мені програмою зручніше, але кажуть, що це також ефективно, – розповідає Ірина Кавун.

Взагалі сімейна бухгалтерія, на думку нашої співбесідниці, – це впевненість у завтрашньому дні, адже ти точно знаєш, що навіть в неочікуваній ситуації у тебе відкладено такі-сякі гроші.

– Не буде такого, що ти гуляв один день весело, витратив гроші, а на ранок думаєш, що ж далі робити. Ти вже точно розумієш, скільки маєш і скільки можеш витратити. Гроші люблять порядок, – розповідає Ірина.

Через це, мабуть, тернополянка ніколи не бере грошей у борг, а якщо й ситуація змушує до цього (забула гаманець чи не мала з собою потрібної суми), то вже на наступний день повертає позичене.

– Кредити – це для мене неприйнятно. Якщо позичаю, то не більше 200 грн. і то лише тоді, коли знаю точно, що маю з чого повернути. Боргова яма не для мене. Ти як в неї залізеш, то потім не розплутаєшся, – пояснює  пані Кавун.

У багатьох читачів, либонь, слалася думка, що сім’я нашої співрозмовниці, ведучи сімейний бюджет, обмежує себе в багатьох речах. Ірина ж каже, що таке враження чомусь завжди складається, однак на практиці все абсолютно навпаки.

– Я і моя сім’я не відчуваємо себе в чомусь обділеними. Ми просто точно знаємо, на що йдуть гроші. У мене не буває такого, що в кінці місяця «несподівано» немає коштів. Така впевненість дуже важлива, адже ми виховуємо дитину і зараз чекаємо поповнення.  А раптом потрібно буде терміново щось придбати чи хтось, не дай Боже, захворіє. А так на всі такі випадки ми маємо «ничку». Як на мене, бюджет потрібно вести обов’язково. Шкоди від цього не буде точно, – підсумувала Ірина Кавун.

Після такої розмови у наших журналістів виникло бажання спробувати бодай місяць погратись у «домашнього» бухгалтера і навести лад із власними фінансами. Адже впевненість у завтрашньому дні – один із показників успішної людини та й сім’ї також. Як гадаєте?

Джерело: Номер один

Вам також може сподобатися