Home Події

Міністерством юстиції України запроваджено електронний сервіс з проставлення апостилю

legalization-apostile-doc-kiev Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2003 № 61 повноваження на проставлення  апостиля, що посвідчує справжність підпису, ким виступала особа, яка підписала документ, у відповідному випадку автентичність печатки чи штампа, якими скріплюється документ надано Міністерству освіти і науки  -  на  офіційних  документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами,  установами і організаціями,  що стосуються  сфери освіти і науки;
Міністерству юстиції  – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що   оформляються нотаріусами України;
Міністерству закордонних справ – на всіх інших видах документів.
З 20 листопада 2015 року в Україні запроваджено електронний сервіс з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2015 року № 890 «Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля» створено Електронний реєстр апостилів (далі – Реєстр), який є єдиною електронною базою даних, що містить відомості про проставлені апостилі з дня його запровадження.
Однією з важливих функцій Реєстру є дистанційне опрацювання документів органами, уповноваженими на проставлення апостилю. Завдяки використанню сучасних технологій, громадяни і юридичні особи зможуть отримати дану послугу за місцем свого перебування у будь-якій області, без потреби витрачати кошти і час на поїздку до Києва. Прийняття, розгляд та видача документів, поданих для проставлення апостиля здійснюється  територіальними органами юстиції, а саме: відділами державної реєстрації актів цивільного стану, перелік яких наведено у додатку 1 до Порядку проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11 листопада 2015 року № 2268/5 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2015 року за № 1419/27864.
У Тернопільській області визначено 13 відділів державної реєстрації актів цивільного стану, які приймають документи для проставлення апостиля –
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області  ( м.Тернопіль вул.Грушевського,8)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Бережанського районного управління юстиції у Тернопільській області( м. Бережани, вул. Банкова, 6)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Борщівського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Борщів, вул. Грушевського, 2)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Збаразького районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Збараж, вул. Б.Хмельницького, 4)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Зборівського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Зборів,вул. Хмельницького, 47)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Кременецького районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Кременець, вул. Козубського, 4)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Монастириського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Монастирська, вул. Шевченка, 12А)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Підволочиського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Підволочиськ, вул. Д.Галицького, 35)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Теребовлянського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Теребовля, вул. Князя Василька, 150)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Тернопільського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Тернопіль, вул. Котляревського, 27)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Чортківського міськрайонного управління юстиції у Тернопільській області (м. Чортків, вул. Шевченка, 10)
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Шумського районного управління юстиції у Тернопільській області (м. Шумськ, вул. Шевченка, 3).
Для проставлення апостиля можна звернутись з понеділка по п’ятницю до відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.
З вівторка по суботу – до відділів державної реєстрації актів цивільного стану Бережанського, Борщівського, Збаразького, Зборівського, Кременецького, Монастириського, Підволочиського, Теребовлянського, Тернопільського районних, Чортківського міськрайонного та Тернопільського міського управлінь юстиції.
Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюється у строк до 2 робочих днів, у разі необхідності строк розгляду документів  може бути продовжено до 20 робочих днів.
Проставлення апостиля здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, шляхом особистого звернення до територіальних органів Міністерства юстиції України або надіслання заяви про проставлення апостиля поштовим зв’язком до Міністерства юстиції України чи його територіальних органів.
Для проставлення апостиля заявник пред’являє посадовій особі територіального органу Міністерства юстиції України документ, що посвідчує його особу та подає:
- оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його копію, засвідчену в установленому порядку;
- документ про оплату послуги з проставлення апостиля.
За надання послуг з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України і призначених для використання на території інших держав установлена плата відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 18.12.2003 № 161/5 “Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля” та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2003 року за N 1197/8518:
для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн.);
юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85грн.)

Помітили помилку? Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter

Loading...

Loading...

Без коментарів

Залишити коментар