Home Події

Контроль за роботою поліції — основне завдання Управління забезпечення прав людини

kushkaФункцію поліцейського омбудсмена на території Тернопільської області виконуватиме Олександр Кушка – головний спеціаліст відділу уповноваженого Голови з питань контролю за дотриманням прав людини в поліцейській діяльності.

Пане Олександре, чому Ви вирішили працювати поліцейським омбудсменом і де та ким працювали до того?

- Починаючи з 2009 року я працював слідчим Зборівського райвідділу міліції. Потім мене перевели у Кременець, а з 2011 року працював у слідчому відділі ДТП. В 2015 потрапив під скорочення, а далі доля закинула в Міністерство внутрішніх справ, а саме в управління запобігання корупції і проведення люстрації. Я там пропрацював рік, а коли оголосили конкурс на заміщення посади в управління забезпечення прав людини, вирішив повернутися додому. Успішно пройшов конкурс, тестування та співбесіду. Бажаючих було багато – більше сотні кандидатів. Я був переконаний, що з даною роботою впораюся, бо знаю її зсередини і знаю, де і які порушення можуть допускатися.

В чому полягає Ваша робота?

- Одне з завдань управління – превенція та проведення службових перевірок. Я та моя колега будемо моніторити ситуацію, що відбувається у відділах та відділеннях поліції, в територіальних органах, в ізоляторах тимчасового тримання. Ми повинні знати всю ситуацію щодо забезпечення прав людини на місцях. Окрім цього до наших функцій входить контроль за своєчасністю надання допомоги
правозахисників, а в разі потреби й медичної. А найважливіше – ми повинні запобігати такому явищу, як фізичний вплив.

Які першочергові завдання ви поставили перед собою, прийшовши в дане управління?

- Перше, що я поставив собі за мету, це впровадження законних затримань, правильне та офіційне оформлення документів на підставі відповідних рішень, а також людське ставлення до затриманих осіб – надання їм адвокатів, повідомлення центрів надання безоплатної правової допомоги та викорінення такої практики, як застосування сили та інше. Це все буде присікатися.

Пане Олександре, скільки часу потрібно, аби навести лад в правоохоронному відомстві, щоб викорінити неповагу та порушення прав затриманих?

- Зрозуміло, що одразу це все втілити буде нереально, але ми будемо вчити працівників поліції, як мінімізувати такі порушення, як робити це все по закону, а не так, як вимагала цього раніше система чи керівництво. Ми всі добре усвідомлюємо, що через гоніння за показниками, починаються порушення. Хоча у законі чітко прописано, як має проходити затримання, на підставі чого, скільки
воно має відбуватися. Тобто, є чітко визначена процедура.

- Ви тривалий час пропрацювали слідчим. Чи не переживаєте, що у Вашій роботі виникне конфлікт інтересів з колишніми колегами?

- По-перше, я уже не атестований працівник, а державний службовець. Я знав куди іду і що входитиме в мої обов’язки. По-друге, з того часу, як моя посада була скорочена, пройшло трохи часу. В ГУНП відбулася переатестація, відсіялося багато людей. З колишніх колег залишилися одиниці і всі вони порядні люди з якими, я надіюся, проблем не буде виникати. Щодо інших працівників поліції, то для них я буду в ролі більше просвітника-месіонера, який ходитиме, розказуватиме і показуватиме, як треба, а як не потрібно робити.

Як ви каратимете порушників? Чи передбачені якісь догани та стягнення за недобросовісне виконання своїх обов’язків поліцейськими?

- Основна задача нашого управління – це не покарання винних, не звільнення чи догана. Ми повинні виявляти ці факти, аналізувати, з’ясовувати в чому причина їхня і усувати сам корінь – викорінювати такі порушення. Якщо з’ясується, що це проблема на рівні законодавства, значить будемо звертатися через центральний апарат і вносити зміни. Якщо це проблема матеріального характеру чи особистісні відносини з керівником – це також буде вирішуватися.

Вже зараз Ви можете сказати, коли саме та в яких підрозділах виникає найчастіше порушення прав людини?

- Найбільше порушень прав людини на стадії затримання особи.ю а саме, коли працівники поліції затримують на вулиці, в квартирі, в потязі. Тут починаються всі основні проблеми: не повідомляють
вчасно центр безоплатної правової допомоги про те, що особу затримали, затримують в один час, а привозять в райвідділ на кілька годин пізніше. Ці проблеми найчастіше виникають в тих підрозділах, які затримують осіб – це оперативні підрозділи, патрульна поліція, будь-хто, хто бере участь у затриманнях та проведеннях різноманітних операціях. Всі вважають, що особа злочинець і винна, а тому можна порушувати її права.

- Вас двоє, як Ви плануєте встигати стежити за всіма і всім?

- Все просто – береться добове зведення про злочини, витяг по затриманнях та інформація з центру безоплатної правової допомоги і це все звіряється по кількості затриманих і повідомлень, які надійшли. При виявленні порушень, з’ясовуємо, чому вони виникли і дається час для усунення. При повторному виникненні ми ініціюємо проведення службового розслідування і вирішуємо питання про дисциплінарну відповідальність. За таким принципом ми перевірятимемо не лише відділки поліції, але й ізолятори тимчасового тримання, камери для затриманих і доставлених. Це робиться для того, аби уникнути порушень прав людини, утримування затриманих в нелюдських умовах.

Нагадаємо, що Управління забезпечення прав людини створене під час реорганізації міліції в поліцію. Це була вимога реформи. Зараз управління активно розвивається по всіх областях України і розширюється штат.

У Тернополі прийом громадян представники Управління забезпечення прав людини проводитимуть за адресою: Валова, 11 кожного вівторка з 14:00 до 18:00 та четверга з 9:00 до 13:00. Номер телефону поліцейського омбудсмена – ‎(068) 28-36- 520, електронна адреса: uzpl_ternopil@police.gov.ua.

Помітили помилку? Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter

Loading...

Loading...

Без коментарів

Залишити коментар