Шахрайство з банківськими картками – найпопулярніший вид майнових злочинів

cc326d4-platizhna-kartka-690Понад 5 тисяч гривень втратила жителька обласного центру після спілкування з псевдопрацівником банку. Жінка повідомляла невідомому персональні дані, за допомогою який аферист спустошив її картковий рахунок.

Схема за якою діють аферисти проста й дієва. Спершу додзвонювачі або надсилають сповіщення про блокування банківського рахунку, або одразу телефонують потенційній жертві. Вони розповідають про так би мовити про несанкціонований збій операційної системи й технічні причини.

Аби усунути недоліки й вберегти кошти, вони просять власників електронних гаманців уточнити конфіденційну інформацію й назвати код, який приходить на мобільний телефон, що й роблять краяни. Вже згодом перевіривши стан рахунку вони виявлять відсутність заощаджень.

Від такого роду злочину потерпіла мешканка Тернополя. Потерпіла втратила 5 094 гривень.

За даним фактом поліцейські розпочали досудове розслідування відповідно до частини 1 статті 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України.

Поліцейські наголошують, ніколи не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код або CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS. Якщо дзвонять і уточнюють ці дані, знайте: це спроба шахрайства.

Суворо дотримуйтеся правил користування карткою, не передавайте ніякої інформації третім особам. Якщо подзвонили і представилися співробітником банку з невідомого номера телефону, не потрібно вступати в дискусію, покладіть слухавку та зателефонуйте на гарячу лінію фінустанови. Всі дзвінки, які надходять з банку клієнту, зберігаються в історії контактів з клієнтом.

Запам’ятайте елементарні правили фінансової безпеки:

• не варто встановлювати на карту ПІН-код, який складається з цифр, що йдуть підряд, а також свою дату народження, тому що подібні комбінації легко підібрати;

• не рекомендується захищати всі свої платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом. І головне: ПІН-код необхідно запам’ятати або зберігати окремо від платіжної картки в місці, не доступному для сторонніх осіб – зокрема і родичів;

• не повідомляйте нікому одноразові паролі, які приходять вам на мобільний телефон;

• у разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на гарячу лінію і уточнити у оператора всю інформацію по карті, при втраті або крадіжці – карту заблокувати;

Якщо ж ви потерпіли від рук аферистів, не зволікайте, одразу телефонуйте на лінію «102».

Вам також може сподобатися