43-річний житель Збаража конструює унікальних «залізних коней»
43-річний житель Збаража Юрій Кордупель – електрик за фахом, має незвичайне хобі – на дозвіллі конструює унікальних у своєму роді «залізних коней». Чоловік власноруч та у своє задоволення майструє екстравагантні авто, картинги та баггі. «Клепає» машини з того, що є під руками, сам обшиває салони, лише покраску авто довіряє професіоналам. Жартує, що якби їх з часом не збував, то на подвір’ї місця для них би давно не вистачило, адже рахунок іде на десятки саморобних транспортних засобів.
Першу машину збаражанин зробив ще у сьомому класі. Це було авто на трьох колесах. Мотор у нього був від «Мінська», а задня частина від «Верховини». У юні роки з велосипеда «Десна» та тієї ж «Верховини» Юрій також змайстрував скутер, який можна було скласти вдовоє. У 90-х роках їздив на переробленому ним автомобілі ЗІЛ-131, на який він поставив дизельний двигун.
Згодом аматор взявся відновлювати картинги для таких же, як сам, любителів активного відпочинку. Навіть мріяв створити у Збаражі картинговий клуб, ініціював відкриття у місті дитячого автомобільного містечка, де хлопчики і дівчатка по спеціальних доріжках каталися би на зроблених ним машинках. Проте, на жаль, ці ідеї місцевою владою не були підтримані.
Коли у колекції унікальних «залізних коней» Юрія з’явився двомісний баггі – саморобна гоночна машина, до слова, одномісна у класичному вигляді, то чоловік загорівся бажанням облаштувати неподалік Збаража спеціальну трасу, де на аналогічних екстравагантних машинках могли б погасати любителі екстріму. Чоловік переконаний, що перегони на баггі багатьом би припали до смаку. До того ж таких трас у Західній Україні немає, а відтак Збараж міг би відзначитися у цій хорошій справі. Проте через низку бюрократичних перепон та відсутність підтримки місцевої влади і цей задум був зрубаний, як кажуть, «під корінь».
У вільний час в своє задоволення Юрій Кордупель удосконалював та переробляв також УАЗи. Наразі таких машин їздить дві. З нуля відновив «Горбатого»(Запорожця). Зараз чоловік працює над новим дітищем – на базі військового ГАЗ-66, автомобіля, який дуже добре себе зарекомендував і якому по прохідності немає рівних, робить аналог вітчизняного «Вепра» – українського позашляховика, який є одночасно напівджипом і напів БТР-ом, і мріє потягатися у швидкості з «Хаммером». Юрій переконаний, що його машина затьмарить славу «американця» і навіть хоче показати своє саморобне авто в ділі на виставці у Києві. Щоб не впасти обличчям в бруд, чоловік з початку планує організувати перегони свого авта з «Хаммером» у Тернополі.
Треба сказати, що унікальний транспортний засіб Юрія носитиме ще й патріотичне ім’я – «Збараж», а от кольори будуть звичайні – чорний, білий або металік. Бо, на переконання майстра, синьо-жовтий такому автомобілю не пасуватиме і буде недоречним. Машина завдовжки більше п’яти метрів та шириною понад два метри, за задумом збаражанина, має бути VIP-класу, матиме панорамний дах, вмонтований телевізор. А ще він зробить його таким, щоб з легкістю за кермо могла сісти жінка, зокрема його дружина чи старша донька.
Юрій каже, що, можливо, свій унікальний «Збараж» на колесах, він здаватиме в оренду молодятам, які захочуть, щоб їхній день весілля був не як у всіх, а запам’ятався на все життя.
На питання чи з легкістю розлучається зі своїм «хенд мейдом» в який вкладає всю душу і немалі кошти чоловік відповідає: – Без проблем! Завжди зроблю щось нове і ще цікавіше, таке, якого ніхто немає. Мені подобається сам процес «перебирання» машин. Беруся за все, що рідкісне і незвичне. Натхнення черпаю в мережі Інтернет. Там сьогодні можна знайти багато цікавих ідей, які завжди реалізовую по-своєму.
З юнацьких років Юрій Кордупель виношує заповітну мрію – сконструювати машину на повітряній подушці, здатну вільно пересуватися по будь-якій поверхні і не застрявати десь далеко від цивілізації. Каже, що вже навіть готовий почати втілювати її в життя, але треба згуртувати команду-помічників та знайти майстра, який зможе зробити для аеромобіля потужний вентилятор.