ДАІ радить водіям: підготовка авто до зими має бути ґрунтовною
Для досвідчених автомобілістів зима стартує ще до перших сильних снігопадів і суцільної ожеледиці. І все починається з підготовки автомобіля.
Для багатьох водіїв початківців стоїть питання – «З чого ж почати?». Звичайно ж, з зимових шин! Міняти шини «по сезону» слід після того, як нічні заморозки стають регулярними – це приблизно кінець жовтня – початок листопада. У цей час у магазинах ще немає ажіотажного попиту на зимову гуму, а в шиномонтажах – черги. Для зручності краще поставити зимові шини на нові диски, а не перебортовувати літню гуму. Крім цього це ще й збільшить термін служби гуми.
Якщо ви вчасно «перевзулися», вважайте, що заощадили купу часу і нервових клітин. Коли в першу ожеледицю або снігопад інші водії будуть бігати містом в пошуках відповідних шин і шиномонтажів, ви будете спокійні. Більше того, шини до того часу вже «обкатаються» і будуть показувати на дорозі все, на що вони здатні. До речі, для зимових шин зазвичай достатньо обкатки в 1000 км.
Зима – найскладніший період експлуатації автомобіля. Саме в цю холодну пору року «вилазять» назовні всі слабкі місця машини, від кузова до різноманітних систем двигуна, тому правильна підготовка транспортного засобу допоможе уникнути багатьох неприємностей і пережити зиму спокійно.
Не секрет, що часто фари світять зовсім не так, як треба. Тому перед зимою варто заїхати та відрегулювати все так, щоб світлотіньова межа була в нормі. Найчастіше в сучасних іномарках самостійно замінити згорілі лампочки дуже складно, але запасні мати все одно варто, особливо якщо вони нестандартні. Поміняти ж їх можна буде на будь-якій найближчій станції техобслуговування. Набір запобіжників також незамінний – взимку в автомобілі набагато більше споживачів електрики, ніж влітку, тому запобіжники майже обов’язково знадобляться!
Також варто перевірити стан акумулятора. «Підсаджений» акумулятор, який цілком непогано працював влітку, взимку може виявитися тією самою «слабкою ланкою», що не дозволить завести автомобіль. Пам’ятайте, в сильний мороз хімічна реакція, що відбувається всередині батареї, уповільнюється, і вона може припинити зарядження від генератора. Тому замініть акумулятор, якщо йому більш ніж два чи три роки. Якщо ж акумулятор відносно новий (рік-два), достатньо очистити та змастити клеми.
Зазвичай рекомендують перед зимою змінити мастило, але якщо ви їздите на «всесезонці», то робити це варто не безпосередньо перед зимою, а заздалегідь.
Гальма повинні бути відрегульовані ідеально. Це стосується і балансу гальмівних сил, і роботи АБС. Крім того, перед зимою варто замінити і колодки, якщо вони вже «підходять», а також гальмівну рідину, яку потрібно замінювати раз на два роки.
Перше, з чим ви зіткнетеся при раптовому морозі, це те, що не зможете відчинити двері свого авто, які нерідко застигають у мороз. Для запобігання такого конфузу, пропонуємо запастися WD-40 або скористатися старим засобом – капнути трохи моторного мастила на ключ і гарненько поворушити ним у всіх замкових свердловинах. Проблема відкриття назавжди вирішується встановленням центрального замка, який продається у комплекті з автосигналізацією або окремо.
Якщо в омивачі ви використовували воду, то не забудьте з настанням холодів поміняти її на морозостійку рідину. Взимку необхідно обов’язково мати запас такої рідини об’ємом, що як мінімум дорівнює об’єму бачка.