Чому з кранів тернополян тече чорна вода?
Городяни скаржаться на воду чорного кольору чи іржаву, яка тече з кранів. Через це у них ламається техніка, яку доводиться ремонтувати за власний кошт. У Водоканалі кажуть – у будинку тернополян була аварія. Чому вода поржавіла в помешканнях городян з інших мікрорайонів – мовчать
Тернополянка поскаржилась до редакції на воду чорного кольору, яка текла з крану. Жінка каже, що подзвонила до аварійної служби «Водоканалу», аби з’ясувати причину та поцікавитись – хто ремонтуватиме техніку, яка вийшла з ладу через «кольорову» воду. Та їй відповіли – у будинку була аварія. Повідомляти про це мешканців вони не зобов’язані, а ремонтувати зіпсовану техніку мають мешканці за власний кошт.
Я лишень почула вигук сина, якого відправила руки мити: «Мама, тут вода чорна», – розповіла у редакції тернополянка Ірина Романюк, яка проживає на вул. Лепкого, 14. – Прибігла – бачу, вона дійсно чорна. Не рудого відтінку, не іржава – а чорна.
Через хвилин 10 вода протекла і стала просто іржавою. В цей час почав текти унітаз. Котел видавав незрозумілі звуки і перестав підігрівати воду.
Я подзвонила до диспетчера аварійної служби «Водоканалу», – пригадує пані Ірина. – Спитала про причину іржі у кранах. Той одразу ніби відрубав – нічого не знаю. Правда, згодом повідомив, що ніби в нашому будинку у квартирі №66 аварія.
Коли жінка поцікавилась, чому ж не повідомили мешканців, аби не відкривали крани, диспетчер ніби відрізав – ми не зобов’язані. На запитання, хто ремонтуватиме компакт та котел – чоловік монотонним голосом відповів, мовляв, за техніку і сантехніку несе відповідальність власник.
Викликайте санстанцію і Водоканал
Того ж дня я виставила у соцмережах пост про інцидент, й одразу кілька десятків городян, які мешкають в різних мікрорайонах міста, прокоментували про іржу у власних кранах, – каже п. Романюк. – Люди повідомляли, що і в них ламається техніка і сантехніка. То, виходить, справа не в аварії. То навіщо ж брехати? Чи таким чином хочуть уникнути відповідальності за подачу неякісної води?
В управлінні у справах захисту прав споживачів радять, передусім, поміняти фільтр до води. Якщо з кранів тече іржава вода – викликати представників санстанції. Ті відберуть проби. Адже чорного чи іржавого кольору – це не вода, а рідина, яка може бути небезпечною до вживання. Або самим при свідках набрати води до якоїсь ємкості та віднести до цієї структури. Також варто викликати представників жеку.
Вода – це найголовніше, що може бути, причому в таку спеку, – кажуть в управлінні. – І якщо вона неякісна – мають нести відповідальність винні. Водоканал – монополіст. Але саме ця структура має нести відповідальність за якість води і пильнувати за наданими городянам послугами.
Якщо іржава вода не лише в одній квартирі чи будинку – обов’язково викликати представників Водоканалу. І паралельно звертатись до санстанції – чи вода, яка тече з кранів, відповідає держстандарту і чи не містить якихось шкідливих домішок чи бактерій, загрозливих для здоров’я.
Повідомляють про планові зупинки
Ми звернулись за коментарем з приводу «чорної» води у кранах до КП «Водоканал». Ті запевняють: в будинку була аварія. І що вони здійснюють обслуговування зовнішніх водопровідних і каналізаційних мереж. А внутрібудинковими опікується балансоутримувач. Наголошують, що зобов’язані повідомляти абонентів лише про планові зупинки, а в даному випадку мало місце аварійне припинення водопостачання.
До диспетчерської КП “Тернопільводоканал” 11 серпня о 17.20 надійшло повідомлення про те, що затопило магазин “Наталі”, розташований на вул. Богдана Лепкого, 14. За вказаною адресою виїхала чергова аварійна бригада підприємства, підтвердили в КП «Водоканал».
Здійснивши обстеження об’єкту, ми визначили причини затоплення магазину та ліквідували їх, – пояснює в.о. майстра зміни аварійно-диспетчрського відділу КП “Тернопільводоканал” Омелян Яциковський. – Коли виходили з підвалу, завершивши там ремонтні роботи, покликали працівники “тепломереж” та попросили допомогти ліквідувати аварію у квартирі № 66, що розташована у цьому ж будинку на вул. Богдана Лепкого, 14. Ми піднялись до вказаної квартири. Коли зайшли, побачили дівчинку, котра рукою закривала кран, намагаючись зупинити витік води на кухні.
Щоб перекрити воду, майстри спустились до підвалу. Проте вентиль, який перекриває воду на стояк під’їзду, виявився несправним.
Відповідно ми вимушені були перекрити воду на весь будинок, – каже п. Яциковський. – Коли знизився тиск у системі, здійснили заміну крана на кухні квартири №66 та відновили водопотачання на будинок. Кран мешканці квартири купили зазделегідь, оскільки, як пояснили, ще від ранку чекали слюсарів із жеку, проте ніхто так і не прийшов до них.
Начальник аварійно-диспетчерського відділу КП “Тернопільводоканал” Любомир Калиняк зазначає, що їхнє КП здійснює обслуговування зовнішніх водопровідних і каналізаційних мереж. За обслуговування внутрібудинкових мереж відповідає балансоутримувач.
Аварійне обслуговування абонентів працівниками КП “Тернопільводоканал” здійснюється після 17.00 та у вихідній й святкові дні, – повідомив п. Калиняк. – Водокалівці зобов’язані повідомляти абонентів про планові зупинки, в даному випадку мало місце аварійне припинення водопостачання у зв’язку з виникненням аварійної ситуації.
Довідка
Управління у справах захисту прав споживачів: 52-16-65, 52-32-16.
Аварійна КП «Водоканал»: 52-51-17.
Інформаційно-довідкова служба міськради: 15-80, 067-351-57-10.
Міська санітарно-епідеміологічна станція: 52-20-15.
Джерело: 20 хвилин