Освіта 2.0: як зацікавити учня в 21 столітті?
Освіта все частіше стає дистанційною. Ще кілька років тому можливість отримати диплом престижного французького або англійського університету супроводжувалася величезними витратами на переїзд та проживання в Європі, але тепер все стало набагато простіше і головне – доступніше.
Великі університети кожен день відкривають нові курси онлайн, і сучасні технології у вигляді хмарних сховищ надали всім бажаючим максимально доступні знання. Залишилося лише одне – зацікавити учня. Про те, як освітні програми утримують увагу студентів, розповів Кирило Бігай, співзасновник і виконавчий директор міжнародної платформи для пошуку репетиторів Preply.
Гейміфікація процесу
Гейміфікація – так сьогодні називається використання ігрових технологій для неігрових цілей. Наприклад, поступове ускладнення навчання – один з елементів гейміфікації. Людям, які не працюють в освітній сфері, буде простіше зрозуміти ігровий метод навчання, звернувши увагу на маленьких дітей і їх проведення часу за планшетом. Веселі пісні, ігри, що розвивають дрібну моторику, завдання у вигляді квестів, пройти які вийде, доклавши певних зусиль – все це приклади освітнього entertainment`у.
Однак, ігрове навчання не завжди передбачає використання техніки. В 2013 році в Gamification.co писали про американського шкільного вчителя географії Девіда Хантера, що викладає учням свій предмет в стилі «зомбі-апокаліпсису». Цей метод навчання допомагав дітям згадати всі необхідні навички виживання в разі навали зомбі, орієнтуючись на шкільний курс географії: особливості клімату, рельєфу, міграцій. Крім того, за допомогою гри діти навчилися синтезувати нові знання без підручників.
Біометрія очей
Ще одна технологія майбутнього, створена для утримання уваги студентів, – біометрія. Як і багато інших високотехнічних розробок, спочатку біометрія задумувалася з метою безпеки, але знайшла своє застосування і в повсякденності. Йдеться про сканування унікальних фізіологічних характеристик людини, таких як відбитки, сітківка очей і розпізнавання облич. Біометрія корисна університетам відразу з двох причин: це забезпечує і контроль відвідуваності, і вивчення рівня зацікавленості студента.
Айтрекінг Mirametrix допомагає педагогам, які займаються з дітьми-аутистами, краще готувати образотворчий матеріал. Біометрія очей дає можливість простежити за всіма точками концентрації уваги, залежно від чого змінювати акценти на ілюстраціях. Саме цю технологію сьогодні використовують для поліпшення юзабіліті сайтів, зокрема навчальних.
Алгоритми індивідуалізації
Застарілі методики навчання обтяжують студента тонною загальноосвітніх знань, які можуть йому ніколи не знадобитися. Тепер же, коли людство, за великим рахунком, не потребує універсальних фахівців, почали з’являтися індивідуально побудовані курси навчання. Піонером таких програм стала технологія Knewton, що об’єднала різні науки, статистику, показники психометрики і машинне навчання, для створення персоналізованої форми сприйняття освітнього процесу кожним учнем.
Йдеться про готову платформу, завдяки якій кожен навчальний заклад може впровадити індивідуальну систему навчання. Тепер учитель, скориставшись базою даних програми Knewton, легко ідентифікує, які теми учень засвоїв, а які далися йому з пробілами. Відмінне рішення для економії часу викладачів і поліпшення освітніх процесів студентів.
У дитинстві нас вчили, що знання – це сила. Сьогодні це формулювання можна трохи вдосконалити, сказавши, що знання – це єдина сила нового тисячоліття. Тільки постійна робота над собою зробить вас гідним кандидатом на ринку праці. Благо, сучасні технології допомагають зробити процес навчання максимально простим і цікавим. Залишається справа за малим – шукати нові галузі знань, вивчати і ніколи не зупинятися.
Джерело: http://nv.ua