13834193429098025292861115565240942166383863n_5ffdd5cd6eab351% землі, потрібної для будівництва Північно-східного обходу Тернополя, уже викуплено: про це проінформувала Служба автомобільних доріг у Тернопільській області.

“Північно-східний обхід Тернополя – автошлях І технічної категорії з 4 смугами руху, будівництво якого дозволить розвантажити вулиці обласного центру від транзитного транспорту та покращити безпеку руху. Він з’єднає населені пункти Шляхтинці та Смиківці і дві міжнародні траси М-19 та М-12. Фінансує будівництво Європейський інвестиційний банк. Землевідведення – важливий етап підготовки до будівництва Північно-східної ділянки обходу м.Тернопіль, котрий розпочали у 2020 році. Кошти на компенсацію громадянам виділив Уряд. 29 земельних ділянок з 56 вже викуплено. Вони знаходяться на території Байковецької та Великобірківської ОТГ. Процедуру викупу землі проводить Тернопільська ОДА.

9 ділянок, площею 7,8 га викуплено на місці, де зводитимуть багаторівневу транспортну розв’язку (примикання Північно-східного обходу Тернополя до км 315+629 автошляху М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече).

Натомість на місці викуплених 10,9 га (20 ділянок) пролягатиме дорога І технічної категорії з 4 смугами руху. Викуп землі продовжуватиметься у 2021 році. Наступним етапом стане оголошення державних закупівель на будівництво дороги та розв’язки на умовах Європейського інвестиційного банку. Тендери будуть міжнародними, тому замовником стане не Служба автомобільних доріг, а Укравтодор. Що вже зробили у 2019-2020 роках? Служба автомобільних доріг у Тернопільській області розробила проєкти будівництва І черги об’їзної автомобільної дороги м. Тернопіль та транспортної розв’язки. Для реалізації проєктів будівництва Служба дослідила три важливих аспекти:

1. Екологію – отримала висновок з оцінки впливу на довкілля № 7-03/12-2019312987/1 від 06.08.2019;

2. Археологію – отримала звіт про археологічні вишукування (розвідки), розроблений Науково-дослідним центром «Рятівна археологічна служба «Інституту археології НАН України» у 2018 році, висновок Управління культури Тернопільської ОДА №01-203/04-49/01 від 20.03.2020;

3. Думку громади – отримала звіт про громадське планової діяльності №7-03/12-2019312987/2 від 06.08.2019 (у межах проведення оцінки впливу на довкілля), лист Міністерства екології України №7/2244-19 від 10.04.2019 про відсутність зауважень і пропозицій громадськості щодо планової діяльності.

Нагадаємо, що 19 вересня 2018 року Європейський інвестиційний банк схвалив виділення кредитної лінії в EUR50 млн, щоб допомогти Укрзалізниці і Укравтодору ліквідувати вузькі місця в європейських транспортних мережах. Згідно з документом, мова йде про проєкти малої транспортної інфраструктури обсягом EUR20 млн. 17 грудня 2018 року у Брюсселі представники Укравтодору, Міністерства інфраструктури України та Європейського інвестиційного банку підписали Угоду на фінансування Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) проєкту будівництва І черги об’їзної автомобільної дороги м. Тернопіль (північно-східна ділянка). 25 серпня 2020 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про ратифікацію Фінансової угоди (Проєкт «Транспортний зв’язок в Україні – Фаза І») між Україною та Європейським інвестиційним банком”.