Безпека в мережі: не дай себе обдурити!

Останнім часом значно зросла кількість випадків онлайн шахрайств. Зловмисники використовують все нові та нові методи обману, щоб заволодіти вашими коштами. Але пам’ятайте, що ви можете захистити себе, дотримуючись простих правил кібербезпеки – зазначив т.в.о. начальника ВПК в Тернопільській області Департаменту кіберполіції Павло Красницький.

Основні поради з протидії шахрайства

1. Перевірка джерела інформації. Завжди з’ясовуйте, хто саме звертається до вас із пропозицією допомоги. Звертайте увагу на офіційні джерела інформації, такі як офіційні сайти державних установ або перевірені організації, які займаються питаннями звільнення військовополонених.

2. Захист особистих даних. Ніколи не передавайте конфіденційні дані незнайомцям. Уникайте розкриття персональної інформації у соціальних мережах, навіть у приватних повідомленнях.

3. Сумнівні пропозиції. Будьте обережними з будь-якими фінансовими пропозиціями, пов’язаними з “визволенням” чи “допомогою”. Пам’ятайте, що державні органи та офіційні волонтерські організації не вимагають оплату за надання інформації чи допомогу.

4. Звертайтеся до правоохоронців. Якщо ви підозрюєте, що стали жертвою онлайн-шахрайства, негайно звертайтеся до кіберполіції через офіційний сайт або повідомте про таку ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.

Крім цього, Павло Красницький повідомив, що за участі кіберполіції України та волонтерських організацій для протидії дезінформації та фейкам був створений соціальний проєкт BRAMA.

Метою проєкту є очищення інформаційного простору від російської пропаганди та сервісів поширення дезінформації, а також знищення осередків незаконного поширення забороненого контенту.

Цілі проєкту:

Знищення російських осередків в Інтернеті
Зменшення рівня булінгу та цькування в мережі
Протидія наркотикам та шахрайству
Навчання та тренінги з кібергігієни
Просвіта населення щодо інформаційної гігієни
Залучення та мотивація громадян до активної громадянської позиції

Для того, щоб бути частиною проєкту, користувачам достатньо мати мобільний телефон або компʼютер та трохи часу, який користувач готовий приділити для важливої справи.

Задача учасників — надсилати скарги на надані нами пости, сервіси, посилання тощо. Більше скарг — більша вірогідність блокування контенту.

У рамках проєкту вже активно функціонують Telegram-бот, що накопичує посилання на джерела для блокування, Telegram-канал з публікаціями цих посилань, Viber спільнота та сторінки у соціальних мережах Facebook та Instagram.

“Якщо ти не можеш донатити силами або фінансами, то ти можеш донатити свій час!”

Вам також може сподобатися