Фінансова допомога чи пастка аферистів? Поліцейські розповідають, як не стати жертвою шахраїв
Кількість випадків шахрайської схеми щодо отримання виплат щодалі зростає. Громадяни продовжують нехтувати правилами інтернет-безпеки, в результаті чого втрачають свої заощадження.
Пропозицію про можливість отримати тисячу від Президента України 49-річна жителька селища Козова побачила в одній із соціальних мереж. Перейшовши за покликанням, жінка залишила заявку, у якій заповнила анкетні дані та ввела реквізити банківської картки.
Невдовзі до потерпілої зателефонував невідомий, який представився працівником фінансової установи та начебто уточнив деталі нарахування матеріальної допомоги. Після завершення розмови заявниця отримала сповіщення про списання грошей з електронного гаманця. У підсумку – втратила 84 000 гривень та звернулася за допомогою до працівників поліції.
Слідчі відкрили кримінальне провадження відповідно до ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. Правоохоронці встановлюють осіб, причетних до злочину.
Поліцейські нагадують про основні правила безпеки, щоб уникнути шахрайської пастки:
• користуйтеся інформацією лише з офіційних джерел (перевіряйте правдивість оголошення на урядових вебсайтах, за номерами «гарячих ліній»);
• не переходьте за фіктивними посиланнями (якщо все ж таки потрібно перейти на ресурс організації, адресу якої ви отримали, то краще введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебсайт (посилання має бути без позначки «реклама»));
• не вводьте реквізити платіжних карток та облікові дані онлайн-банкінгу не незнайомих та підозрілих сайтах;
• нікому не повідомляйте PIN-код до картки, три цифри на звороті, одноразові паролі, що надходять в SMS-повідомленнях та сповіщеннях від банків та мобільних операторів.
Якщо ви потерпіли від шахраїв, телефонуйте на спецлінію 102. Для оперативного надання допомоги від працівників Департаменту кіберполіції Національної поліції України звертайтесь за номером 0 (800)50-51-70.