У Тернополі не працюють банкомати «Дельта Банку»
Банкомати «Дельта Банку» у місті не працюють, картки цього банку блокують і в інших банкоматах. Люди простоюють у чергах за зарплатами і депозитами. Тернополяни також скаржаться на проблему повернення вкладів «Укрінбанком», який взяв на себе зобов’язаність виплачувати вклади «Терра Банку».
Проблем із виплатами депозитів через банки побільшало у нашому місті. Тернополяни все частіше скаржаться на те, що банки тріскають, як мильні бульбашки, гроші людей «зависають у повітрі». Розрекламована «стабільність» дається взнаки.
Менше місця тому ми писали про те, як тернополянам доводиться вибивати свої гроші в «Укрінбанку». Люди скаржилися на те, що їм не повертають кошти у призначений день, що вони змушені відвідувати установу кілька днів поспіль, вистоювати черги та сваритися з працівниками банку. Нагадаємо, що у період дії тимчасової адміністрації вкладники «Терра Банку», який зарахували до категорії неплатоспроможних, могли отримати свої кошти за договорами банківського вкладу (депозиту) через ПАТ «Український інноваційний банк». До 22 листопада мали змогу отримати свої депозити ті вкладники, термін дії договорів яких закінчився 22 серпня 2014 року.
Із початку грудня розпочалася друга черга виплат для тих осіб, термін дії договорів яких закінчився 12 вересня. Тернополянка Оксана (прізвище редакції відоме – прим. авт.) звернулася у редакцію «RIA плюс» зі скаргою, що мала проблеми з поверненням своїх коштів з депозиту. Жінка розповіла, що вона зареєструвалася на офіційному сайті «Укрінбанку». Їй призначили день виплати – 11 грудня.
Призначили, але грошей не дали
– Коли отримувала гроші під час першого траншу, то ходила у банк тричі. Тож вдруге вирішила спочатку зателефонувати туди, – пригадує вона. – Працівник мене переконував перевести депозит на рахунок «Укрінбанку», мовляв, тоді легше отримати свої кошти. Зрештою, мені сказали прийти увечері, коли привезуть інкасацію. Але ввечері грошей не було. Я звернулася до керуючої відділенням Лілії Федорчук. Вона глянула у реєстр. Цікаво, що на той день були заплановані виплати тільки двом особам. То невже в банку протягом дня не було такої суми? Мій депозит не перевищував десяти тисяч гривень.
Наступного дня, 12 грудня, коли була остання виплата другого траншу, пані Оксані також відмовили у поверненні через нестачу коштів, стверджує жінка.
– Разом зі знайомими, працівниками іншого банку, ми звернулися за допомогою в Нацбанк. Тільки тоді мені виплатили усю суму, – додає співрозмовниця. – Я розумію, що в кінці року «Укрінбанк» хотів зробити собі показник кількості депозитних вкладів. Але якщо Фонд гарантування вкладів фізосіб зобов’язав виплачувати людям кошти, то вони не повинні щось там собі мудрувати.
Гроші виплатили всім
Натомість директор Тернопільського центрального відділення ПАТ «Укрінбанк» Лілія Федорчук запевняє, що всі вкладники «Терра Банку» повністю отримали свої кошти в рамках другої черги виплат, яка тривала з 1 до 12 грудня.
– Станом на 12 грудня усі зареєстровані вкладники «Терра Банку» отримали свої гроші, – акцентує вона. – Як банк-агент Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, «Укрінбанк» у повному обсязі та у визначені терміни виконав свої зобов’язання, виплативши кошти клієнтам шести неплатоспроможних банків.
За словами пані Федорчук, працівники пропонували тернополянам відкрити депозит у їхньому банку, оскільки їхня установа давно працює на ринку, має хороші показники. Але це було у вигляді рекомендації, а не примусу.
– У всій системі близько 30% вкладників «ТерраБанку» переоформили свої депозити, довіривши «Укрінбанку» понад 160 мільйонів гривень, – наголошує вона. – І це не дивує, адже ПАТ «Укрінбанк» у поточному році, за класифікацією НБУ, перевели у II-гу групу за розміром активів. Наш банк посів 9-те місце у «Рейтингу надійності найбільших українських банків за підсумками III кварталу 2014 року».
Проблеми з виплатами стосуються не тільки вищеназваного банку. Досить загадковою протягом останнього тижня виявилася і робота «Дельта банку».
Тернополянин Андрій Купина написав листа у редакцію, у якому йдеться, що ця фінустанова відмовляється виплачувати йому кошти.
– У мене закінчився депозит, я прийшов у відділення цього банку за адресою вулиця Грушевського, 1, аби подати заявку на зняття грошей. Та мені повідомили, що грошей нема і невідомо, коли будуть, – розповідає чоловік. – Протягом дня банкомат мені не видав ані копійки, через касу я забрав 200, а потім ще 500 гривень. У магазині не зміг купити товар, йкий коштував 30 гривень – банківську операцію було відхилено, але картка іншого банку спрацювала.
Чоловік телефонував у Фонд гарантування вкладів, і там йому пояснили, що доки банк не внесли у список неплатоспроможних, нічим допомогти йому не можуть. Порадили звернутися в Нацбанк.
– У неофіційній розмові керуюча відділенням сказала, що така ситуація, за їхніми внутрішніми прогнозами, буде до лютого і порадила поступово забирати гроші з банку, – говорить чоловік. – Працівники «Дельта банку» не рекомендували переводити кошти в інший банк, мотивуючи це тим, що вони зависають на декілька днів, тижнів, а часом і більше.
У банку – жива черга
Чоловік додає, що тернополяни, які приходять по гроші в фінустанову, подейкують, що «Дельта банк» також зарахують до категорії неплатоспроможних. Люди стоять у чергах, сподіваючись повернути свої гроші.
У п’ятницю, 12 грудня, у відділенні «Дельта банку», розташованому неподалік від пам’ятника Т. Шевченку, побувала і наш кореспондент. Черга біля каси і справді була дуже великою. На банкоматі красувалася вивіска: «Не працює». У приміщенні фінустанови вишикувалася велика черга. Люди юрмилися біля каси і невдоволено казали: «Немає грошей».
Керуюча відділенням «Дельта банку» Жанна Машталяр відмовилася відповідати на питання, чому не працюють банкомати і чому виникла проблема з виплатами депозитів. Коли журналіст представилася і намагалася пояснити суть звернення, керуюча відповіла, що без дозволу внутрішньої служби безпеки банку нічого говорити не буде. Натомість вона взяла журналістське посвідчення і без дозволу працівника ЗМІ самостійно зробила ксерокопію. Згодом, коли наш працівник попросила пояснити, куди потрібно звернутися, аби нам надали інформацію, і ввімкнула диктофон (аби мати підтвердження того, що нам справді відмовили у коментарі. Адже, згідно із законом, журналіст має право проводити диктофоний запис розмови), пані Машталяр наполягала на тому, аби кореспондент вимкнула диктофон. Після цього вибігла з кабінету і повернулася уже з охоронцем. Той попросив журналіста покинути відділення банку. Щонайменше дивною є реакція працівників фінустанови на таке елементарне прохання пояснити, куди потрібно звернутися, щоб отримати публічну інформацію. Виявляється, для того, аби прості смертні могли дізнатися, чому не працюють банкомати у місті, потрібно звертатися у службу безпеки банку.
На офіційному сайті Національного банку України представлена вичерпна інформація, куди громадяни можуть звертатися з питаннями та зауваженнями щодо роботи фінустанови. Номер «гарячої лінії» установи – 044-230-19-60.
Редакція газети «RIA плюс» звернулася з інформаційним запитом у Центральне відділення АТ «Дельта Банк», щоб отримати відповідь, коли нарешті у місті запрацюють банкомати та чи повернуть тернополянам депозитні вклади у повному обсязі. Про це повідомимо читачів у наступних випусках нашої газети.
Джерело: 20 хвилин