За три роки тролейбусний парк оновився на 35%

trol «Тернопільелектротранс» – одне з небагатьох комунальних підприємств у Тернополі, яке міцно стоїть на ногах. Якщо ще якихось 10-15 років тому про тролейбусні перевезення в обласному центрі почали забувати, адже їх витісняли автобусні, та й, по правді кажучи, політика міської влади у цьому питанні була не на користь електричного транспорту, то за минулу й особливо нинішню каденції ситуація кардинально змінилася. Лише за останні три роки місто оновило рухомий склад транспортного депо на 18 тролейбусів. Лише цьогоріч Тернопіль поповнився на вісім транспортних одиниць. І розвиватися тернопільським тролейбусникам є куди, адже свого часу Тернополем курсувало понад 100 тролейбусів (нині щодня на лінію виходить 49-ть). Про соціальний вид громадського транспорту, який до того ж є екологічно чистим та найдешевшим у місті, і поведемо розмову.

Про «беушні» чеські тролейбуси

Стан наявних тернопільських тролейбусів, які експлуатують понад 30 років, м’яко кажучи, незадовільний. Аби оновити тролейбусний парк абсолютно новими одиницями електротранспорту, необхідно десятки мільйонів гривень. Оскільки державна програма розвитку міського електричного транспорту, за якою вітчизняні тролейбуси мали б поповнювати транспортний парк на основі співфінансування з державного і міського бюджетів, уже довгі роки не діє, тому придбати нові тролейбуси для Тернополя є непідйомною справою. Щоб зекономити гроші, яких і так завжди бракує, і зберегти електротранспорт у Тернополі, вирішили купувати чеські тролейбуси, які вже були у користуванні.

– Як показує практика, такі тролейбуси досить довго служать. Їх вартість сьогодні (навіть при тому, що євро зросло майже вдвічі відповідно до минулого року) з розмитненням та доставкою становить у межах 350-370 тисяч гривень. Тоді як новий тролейбус коштує від 2,5 до 3 мільйонів. Це, по-перше, екологічно чистий транспорт, а по-друге, транспорт, який реально люблять тернополяни. До того ж це сьогодні найдешевший вид транспорту в місті, плюс він перевозить усіх пільговиків без обмежень, – зазначив міський голова Тернополя Сергій Надал.

Зважаючи на це, не випадково місто знову купило електротранспорт, яким уже користувалися в Чехії. Шість тролейбусів уже надійшли до обласного центру, ще два з міста Чеське Будейовіце – на під’їзді. У комунальному підприємстві «Тернопільелектротранс» запевняють, що це якісні машини, які забезпечать пасажирам комфортний проїзд.

– За статистикою, через поточні поломки у них найменша кількість з’їздів. Відповідно тролейбуси мають усі сертифікати про проходження капітального ремонту. Ми вже не перший рік купуємо подібні тролейбуси, які їздять 5-7 років без ремонтів, – каже директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

Останнє поповнення тролейбусного парку – «Skoda 15Tr», або, як по-простому їх називають тернополяни, «гармошки». Ці тролейбуси мають загальну пасажиромісткість 120 місць, з яких 36 – сидячих. Нові тролейбуси вже незабаром курсуватимуть за маршрутами №1, 2, 10, 11, де є найбільша кількість пасажирів. Якщо буде така потреба, то їх пускатимуть і на інші маршрути.

Загалом за останні три роки вдалося оновити тролейбусний парк на більш ніж 35%.

– За останні роки ми оновили рухомий склад транспортного депо 18-ма новими тролейбусами. У планах розвивати його і надалі. Зараз є доручення, щоб уже починаючи з нового року, створити нову тролейбусну мережу. Тобто збудувати нові кілометри тролейбусних ліній, придбати нові тролейбуси. А все для того, щоб по можливості максимально відмовлятися від автобусного транспорту, зробити максимально можливий рух за допомогою тролейбусів. Звичайно, за винятком тих районів, де це зробити буде не можливо через певні труднощі із заїздами та виїздами, – каже мер Тернополя.

Про капремонт

Про те, що підприємство працює на довгострокову перспективу, налаштовують слова директора підприємства: «Я думаю, ми доростемо до європейського рівня і в Тернополі будемо раз на 10 років проводити капремонт тролейбусів». Що це не просто слова, говорить той факт, що КП «Тернопільелектротранс» підписало попередню угоду про створення спільного українсько-чеського підприємства.

– Ми працюємо з чехами, щоб ті відкрили у Тернополі спільне підприємство, яке здійснюватиме капітальний ремонт наших тролейбусів. За законом комунальне підприємство не може витрачати бюджетні кошти на ці види робіт, натомість маємо залучати спеціалізоване підприємство. Очікуємо, що на СП працюватимуть як наші спеціалісти, так і чеські, – повідомив Андрій Мастюх.

Джерело: Номер один

Вам також може сподобатися